جنگل بونده کجاست | مسیر دسترسی + جاهای دیدنی اطراف

5 مرداد 1402
0 دیدگاه
طبیعت زیبا و سرسبز بونده 5656565656

محمودآباد، یکی از شهرهای شمالی ایران، تمام طول سال گردشگرانی از اقصی نقاط کشور را به خود جذب می‌کند. این شهر با دریای زیبای خزر و جنگل‌های سرسبز با چشم‌اندازهای بی‌نظیر، مکانی ایده‌آل برای تفریح و سفر است. از جمله جنگل‌های انبوه محمودآباد، جنگل بونده در روستای بونده قرار دارد. مناظر طبیعی فراوان و جذاب این شهر، تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود می‌کشاند. همچنین، منابع طبیعی و سرسبز شهرستان محمودآباد، جذابیت خاصی را برای گردشگران ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی محمودآباد

موقعیت جنگل بونده: در روستای بونده محمود آباد یکی از شهر های شمال ایران

جنگل روستای بونده 76567767667
زیبایی گیاهان و درختان جنگل روستای بونده

معرفی روستای بونده

روستای بونده، یکی از روستاهای مرکزی شهرستان محمودآباد در استان مازندران قرار دارد و از دهکده‌های اهلم رستاق به شمار می‌آید. این روستا با منظره‌های زیبا و سرسبزی بی‌نظیر، مقصدی عالی برای استراحت و تفریح است. همچنین، رودخانه معروف هراز که از نزدیکی این روستا می‌گذرد نیز از جاذبه‌های آن محسوب می‌شود.

جمعیت روستای بونده :

جمعیت بونده حدود ۶۰۰ نفر و ۱۳۵ خانواده است.

طبیعت زیبا و سرسبز بونده 5656565656
مسیرهای پوشیده از طبیعت و درختان سرسبز در جنگل بونده

موقعیت جغرافیایی روستای بونده

از نظر موقعیت جغرافیایی، این روستا از شمال به روستاهای تجکنار، نور و اهلم، و از جنوب به روستاهای گلیرد، شومیا، آمل و کلوده، و از طرف شرق به روستای آزادمون، و از غرب به شرفتی، برنج ده و شورستا محدود می‌شود.

روستای سرسبز بونده 5656565565656
مسیر سرسبز و پوشیده از درخت روستای بونده، فرصتی برای کاوش و ماجراجویی

مسیر دسترسی به جنگل بونده

برای دسترسی به جنگل بونده، از استان مازندران و شهر محمودآباد، به جاده آمل مراجعه کنید و به سمت روستای بونده حرکت کنید. فاصله تقریبی این مسیر حدود 20 کیلومتر از مرکز شهر است. پس از ورود به روستای بونده، به سمت شمال روستا ادامه دهید تا به جنگل بونده برسید.

فاصله جنگل بونده از مرکز شهرستان محمودآباد : 20 کیلومتر

 

مکان دقیق جنگل بونده روی نقشه 655456546656
برای مشاهده آدرس دقیق جنگل بونده روی نقشه کلیک کنید

معرفی جنگل بونده

جنگل بونده، یکی از جاذبه‌های دیدنی و زیبای روستای بونده در شهرستان محمودآباد، استان مازندران قرار دارد. این جنگل همواره توجه و تعداد زیادی از مردم را به خود جلب می‌کند و در میان روستای بونده و روستای شرفتی واقع شده است. جنگل بونده از بزرگترین جنگل‌های مازندران با مساحت حدود هشتصد هکتار محسوب می‌شود.
اهمیت حفاظت از این جنگل زیبا برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب به آن بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، با حضور بخشداری مرکزی و شورای اسلامی شهرستان محمودآباد و دهیاری‌های روستاهای اطراف و با همکاری اهالی روستای بونده، پاکسازی دوره‌های متوالی این جنگل انجام می‌شود.

مساحت جنگل بونده محمودآباد: حدود 800 هکتار

نمایی از جنگل زیبا و سرسبز بونده در روستای بونده 55454555445
جنگل بونده تاریخچه همزیستی گونه‌ها و ایجاد تعادل در طبیعت

پوشش گیاهی جنگل بونده

پوشش گیاهی جنگل بونده محمودآباد شامل انواع گوناگونی از اوجی، واش، تمشک، تلی، گزنا، سرخاب، شالدم، پلم و چماز می‌باشد. درختان موجود در جنگل بونده نیز شامل بلوط، ممرز، افرا، زبان گنجشک، توسکا، شیر دار، انجیلی، گردو، آل، نارون، ولیک، راش، کرات، لرگ و آزاد هستند.

جنگل زیبا و سرسبز بونده در روستای بونده 6554565656546
چشم اندازی از جنگل سرسبز و دلفریب در روستای بونده

جاذبه های اطراف جنگل بونده محمود آباد

جاذبه های اطراف جنگل بونده محمود آباد 5656566565
تپه های باستانی، پارک جنگلی تشبندان، روستای اهلم، آبشار آب پری از جاذبه های اطراف جنگل بونده

ارسال دیدگاه