چنانچه قصد سفر دارید، این زیبایی های سرخرود را از دست ندهید

26 دی 1401
0 دیدگاه
زیبایی های سرخرود 51256456454110

اگر قصد سفر به شمال را دارید، این زیبایی های سرخرود را از دست ندهید. سرخرود شهری زیبا در منطقه محمود آباد استان مازندران است، از نظر موقعیت مکانی این شهر زیبا در کنار دو جاذبه بسیار مهم مانند دریای خزر و رودخانه قرار گرفته است، دو عنصری که همواره مورد توجه همه مردم برای تفریح و سیاحت است؛ به دلیل موقعیت ویژه گردشگری در این منطقه، ویلا های زیبایی ساخته شده است که مسافران می توانند اقدام به خرید ویلا در سرخرود و یا رهن ویلا در سرخرود کنند. سرخرود جایی است که مردم مسافت های طولانی جاده ها را پست سر می گذارند تا بتوانند در کنار دریای زیبای خزر آرام گیرند و از سکوت دلچسب آن بیشترین لذت را ببرند.

هنگامی که وارد شهر محمود آباد شدید برای این که به شهر سرخرود وارد شوید نیاز به گذشتن و پیمایش زیاد نیست، زیرا یک فاصله ده دقیقه بین این دو شهر وجود دارد که به راحتی می توان حتی با پیاده نیز آن را طی کرد.

سواحل سرخرود، از جمله زیبایی های سرخرود

عموما شهرهای کنار دریای خزر شهر ساحلی قلمداد می شوند، جنس بیشتر این سواحل شنی بوده اما آنچه که باعث تفاوت ساحل سرخرود شده، ماسه ای بودن آن است، علاوه بر این جزء سواحل طویل به شمار می آید.

فرصت های مختلف قایق سواری در آب های این بخش دریای خزر به همراه فعالیت هایی نظیر ماهی گیری و دیگر ورزش ها، نظیر دوچرخه سواری، می تواند لذت تفریح در این خطه را بیشتر نماید. و به زیبایی های سرخرود اضافه کند.

زیبایی های سرخرود 97854654521201

آب بندان سرخرود

در بیشتر شهرهای شمالی می توان شاهد یک یا چند آب بندان بود، آب بندان های که به محیط و فضای یک شهر زیبایی ویژه ای خواهد داد. شهر سرخرود نیز دارای آب بندانی بوده که در دو طرف قرار دارد، جایی که پوشش گیاهی منحصربه فرد آن به همراه پرندگان زیبا محیط اطراف آبندان را زینت داده اند، برخی از این پرندگان کنار این آب بندان خانه کرده و همیشه در آن جا حضور دارند، اما برخی دیگر مهاجر بوده و از دیگر مناطق و شاید از دیگر کشورها در فصل های مختلف به آب بندان این قسمت مهاجرت می کنند.

جنگل های سرخرود

در شهر سرخرود، جنگل وجود دارد، جنگلی زیبا که با دریای خزر، باعث افزایش جذابیت چندین برابر این شهر گردیده است، جنگلی که همه چیز در آن برای یک تفریح نصف روزه مهیا می باشد هوای جنگل در فصل پاییز و بهار، سبب جذب مسافر برای تنوعات مختلف آب و هوایی و لذت بردن از یک فضای آزاد و محیطی سرشار از پاکی شده است. با رفتن درون جنگل های این بخش می توان رودخانه، چشمه، درختانی با میوه های وحشی اما خوردنی و خوشمزه را دید و بدون هیچ گونه مانعی از میوه های آن چیده و مصرف کرد.

زیبایی های سرخرود 9756451230103

تالاب سرخرود

تالاب های زیادی در شمال کشور وجود دارد که یکی از این تالاب ها در شهر سرخرود مازندران قرار دارد، جایی که حیوانات و پرندگان مختلف را می توان در کنار آن پیدا کرد. تالاب ها، زیبایی های طبیعی دارند زیرا بدون دخالت وجود انسان و به صورت خدادادی به وجود آمده اند.

سد سرخرود

با توجه به این که شهر سرخرود، در طول سال باران های زیادی باریده می شود برای جمع آوری آب این باران ها سدهایی به وجود آورده اند، سدهایی که آب را نگه می دارند تا باعث رونق گرفتن کشاورزی شوند. یکی از معروف ترین سدهایی که در منطقه سرخرود قرار گرفته سد چاکسر است، سدی که دور تا دور آن از سنگ ساخته و بسیار محکم می باشد. به علاوه عمق این سد برای انجام فعالیت هایی نظیر قایق سواری، شنا و دیگر ورزش های آبی بسیار مناسب است. موقعیت این سد و قرار گیری آن در نزریکی دریای خزر باعث افزایش جذابیت آن و تمایل گردشگران به این منطقه شده است، زیرا هم زمان هم می توانند دریا و هم می توانند به سد دسترسی داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه