ناگفته هایی از تاریخچه بحث برانگیز فریدونکنار

10 آذر 1401
0 دیدگاه
تاریخچه بحث برانگیز 87465315410

از تاریخچه بحث برانگیز فریدونکنار چه می­دانید؟ فریدونکنار شهرستانی است ساحلی در استان مازندران، این شهرستان تاریخچه ای شیرین و بحث بر انگیزی را داراست که اگر پای صحبت های بزرگان بنشینید از آن همه زیبایی و کهن بودن سیر نخواهید شد. این شهرستان در شرق مازندران جای دارد و یکی از زیباترین سواحل شمالی را داراست. تاریخچه بحث برانگیز فریدونکنار به سال 1320 باز می گردد روستای فری کنار نام نخست این شهرستان بود که پس از سال 1320 تا دهه 1370 در طی تقسمات سیاسی کشور به دهستان در شهرستان بابلسر تبدیل شد. فریدونکنار به دلیل داشتن بارش های فراروان و سنگین، دارای زمینی بسیار حاصلخیز براش کشت برنج و حبوبات دارد و آبگیر ها و آب بندان های فراوان توانسته آب و هوای معتدل خزر را برای این شهرستان پدید آورده است.

تاریخچه بحث برانگیز 8451018542

تاریخچه فریدونکنار

همانگونه که گفته شد این شهرستان در گذشته فری کنار نام داشت و امروزه از دو بخش مرکزی و دهفری تشکیل شده است. برخی ها بر این باورند که فریدونکنار از آن جهت فری نام دارد که فریدون جم یکی از نبیره های جمشید این منطقه را پیدا کرده است. در مقابل برخی دیگر نیز می گویند پادشاخ کیانی شخصب با نام فریدون بود که روزی بر سوار کشتی به قصد ساختن بنایی مقاوم و مستحکم به ساحل این منطقه رفت. از نکات دیگر در رابطه با تاریخچه بحث برانگیز فریدونکنار باید اضافه نمود که نبرد فریدون ضحاک، این منطقه را تحت سلطه خود در آورده است و این منطقه به فریدونکنار نامگذاری شده است.

تاریخچه بحث برانگیز 874653120502

اطلاعات کلی در رابطه با تاریخچه برانگیز فریدونکنار

در کتاب های تاریخی، فریدونکنار گفته شده است که در سال 1395 از این شهرستان به دست آمده است، جمعیت آن حدودا برابر 38 هزار و 154 نفر می باشد . اقتصاد مردم در این شهر از طریق کاشت برنج و فروش آن می باشد که مرغوب ترین و محبوب ترین و همچنین با کیفیت ترین نوع آن ها برنج طارمی است که در این شهرستان یافت می شود. از جمله مکان های دیدنی و بسیار محبوب فریدونکنار علاوه بر جنبه تاریخی و اساطیری، بسیار گوناگون و خیره کننده هستند که در ادامه به یک مورد از محبو ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

تاریخچه بحث برانگیز 1654561201

بندرگاه فریدونکنار، معروف ترین جاذبه فریدونکنار

در قسمت قبلی برخی از ناگفته های تاریخچه بحث برانگیز فریدونکنار را بررسی کرده ایم و دانستید که این شهرستان از معروف ترین و تاریخی ترین شهرستان های شمالی است. یکی از این جاذبه های دیدنی از شهرستان تاریخی بندرگاه فریدونکنار است. اسکله  ها و موج شکن های این بندرگاه در سال 1381 ساخته شده اند ، شناخت مرز مجاز دریایی این بندرگاه به مدت 5 سال به طول انجامید تا بتواند با نام شرکت راهبران این بندر فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند. این بندرگاه علاوه بر آن یکی از مهم ترین منابع اقتصادی این شهر را تشکیل می دهند، یکی از دیدنی های فریدونکنار نیز به شمار می رود. تماشای دریای آبی بندرگاه فریدونکنار بسیار لذتبخش است، آب و هوای شمال ایران بسیار معتدل و مرطوب است، همچنین طبیعت سرسبز و تماشایی این شهرستان برای همگان جذابیت دارد و از دلایل محبوبیت این شهرستان نیز دسترسی به تمامی این زیبایی ها و جاذبه های خیره کننده است.

 

ارسال دیدگاه