معرفی 6 ساحل گردشگری محمودآباد به همراه آدرس دقیق + عکس

14 آذر 1401
0 دیدگاه
موج سواری در سواحل پر آب و زیبای محمودآباد 3642547685454154

قطعاً دریای محمودآباد و سواحل آن، یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که مسافران از سراسر ایران به شهرستان محمودآباد سفر می‌کنند. شهرستان محمودآباد در استان مازندران واقع شده و به دلیل داشتن سواحل بکر و جذاب، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. همانطور که می‌دانید، این شهرستان کلاً یک شهر ساحلی است و بخش عمده قسمت شمالی آن را، سواحل دریای خزر و دریای مازندران تشکیل می‌دهد.

ماهیگیری در سواحل محمودآباد 54641654562
زیبایی خیره کننده شنزارها در کنار سواحل دریایی محمودآباد 

6 ساحل تفریحی شهرستان محمودآباد

مسافرانی که به دنبال استراحت و تفریح هستند، معمولاً به سواحل محمودآباد می‌روند. اما، آن‌هایی که دقیقاً نمی‌دانند بهترین سواحل محمودآباد کجاست، به یکی از سواحل بدون اطلاعات و بدون توجه به شرایط هوا، ممکن است بروند. به همین دلیل، بهتر است قبل از سفر به شهرستان محمودآباد، از جمله به دیدن سواحل بکر و دیدنی آن، اول به دنبال اطلاعات مربوط به آن‌ها بگردید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی سواحل برتر و تفریحی این شهرستان بپردازیم.

  1. ساحل دارایی محمودآباد
  2. پارک ملت محمودآباد
  3. ساحل مرمر محمودآباد
  4. پلاژ خط آهی محمودآباد
  5. ساحل پشت سپاه
  6. ساحل خشت سر

ساحل دارایی محمودآباد

بهترین ساحل محمودآباد برای تفریح، ساحل دارایی است که در منطقه سرمایه داری قرار دارد. این ساحل، علیرغم این که نسبتاً کوچک است، اما امکانات تفریحی خوبی دارد و زیبایی طبیعی بی‌نظیری دارد. در منطقه ساحلی ساحل دارایی، بیش از 3 کافه با منظره دریا و زیبایی‌های اطراف وجود دارد. این کافه‌ها برای ارائه خدمات به مسافران، سایر امکاناتی همچون چایی، قهوه، نوشیدنی‌های سرد و گرم را نیز در اختیار مهمانان قرار می‌دهند. همچنین در فضای باز این کافه‌ها، تعداد زیادی صندلی و آلاچیق قرار دارد که می‌توان برای نشستن و لذت بردن از منظره اطراف استفاده کرد. اگر به دنبال تفریحات آبی هستید، می‌توانید از امکانات مثل پاراسل محمودآباد نیز در این ساحل استفاده کنید. البته بعضی از این امکانات، مثل پاراسل، شاتل و… در روزهای خاصی در انبار نگهداری می‌شوند و در دسترس نیستند. اما با این حال، وسایلی مثل جت اسکی، قایق و موتور چهارچرخ در این ساحل همیشه آماده استفاده هستند.

برای پیدا کردن آدرس دقیق ساحل دارایی محمودآباد روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

بهترین ساحل تفریحی محمودآباد : ساحل دارایی

امکانات ساحل دارایی : 

  • پاراسل
  • شاتل
  • جت اسکی
  • قایق 
  • موتور چهارچرخ
چیدمان منظم میز و صندلی های ساحل دارایی محمودآباد در کنار نخل های برافراشته 2547587485247524
چیدمان منظم میز و صندلی های سفی ساحل آبی دارایی محمودآباد در کنار نخل های برافراشته

پارک ملت محمودآباد

پارک ملت یا همان پارک شهرداری محمودآباد، یکی دیگر از سواحل این شهرستان است که خیلی‌ها به اشتباه آن را با ساحل پارک می‌شناسند. با این حال، از آنجایی که این پارک، یک پارک ساحلی است، بسیاری از گردشگران به دنبال تفریح در این منطقه هستند. ساحل پارک ملت، با نمایی سنگ ساخته شده است که برخی افراد این ساحل را با نام “ساحل سنگی محمودآباد” می‌شناسند. امکانات این ساحل به اندازه ساحل دارایی محمودآباد نیست، اما در اطراف این پارک، چندین سوپرمارکت وجود دارد که می‌توانید خوراکی‌های خودتان را از آنجا تهیه کنید. لذت بردن از آفتاب و دریا در ساحل پارک ملت از جمله فعالیت‌هایی است که گردشگران در این منطقه به آن علاقه‌مندند.

برای پیدا کردن آدرس دقیق پارک ملت محمودآباد روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

نام های دیگر پارک ملت محمودآباد: 

  • پارک شهرداری محمودآباد
  • ساحل سنگی محمودآباد
درختان سرسبز و تنومند نخل در پارک ملت محمودآباد 748674565240
پوشش گیاهی سرسبز و درخت نخل چندین ساله در پارک ملت محمودآباد

ساحل مرمر محمودآباد

ساحل مرمر محمودآباد یکی دیگر از سواحل این شهرستان است که البته به دلیل فاصله آن با مرکز شهر، کمترین توجه را از میان گردشگران به خود جلب کرده است. اکثر گردشگران هنگام سفر به محمودآباد، به سمت سواحل دارایی و پارک ملت می‌روند؛ اما اگر اطلاعات کافی از این منطقه نداشته باشند، هیچگاه فرصت دیدن ساحل مرمر را از دست نمی‌دهند. این ساحل با چندین دکه و کافه، آماده پذیرایی از گردشگران است. در روزهای تابستان و همچنین مسافرخیز، چندین موتور چهارچرخ و قایق نیز به ساحل می‌آیند که می‌توانید از آن‌ها برای ساختن یک خاطره خوب استفاده کنید. پس با توجه به محیط طبیعی زیبایی که در این ساحل وجود دارد، ساختمان‌هایی با معماری سنتی که از گذشته تا به امروز حفظ شده اند و چشم انداز تمام شده‌ای از دریا، می‌توانید لحظات آرامش بخشی را در ساحل مرمر محمودآباد سپری کنید.

برای پیدا کردن آدرس دقیق ساحل مرمر محمودآباد روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به ساحل مرمر محمودآباد : 

  • تیر 
  • مرداد
  • شهریور
برخورد امواج رقصان ساحل مرمر محمودآباد به شنزار های اطراف 8574854854685646
برخورد امواج رقصان ساحل مرمر محمودآباد به شنزار های اطراف

پلاژ خط آهی محمودآباد

پلاژ خط آهی محمودآباد یک منطقه جذاب و زیبا است که در سمت جاده شهرستان فریدونکنار و چسبیده به سرزمین رویاها قرار دارد. این منطقه در طرح سالمسازی قرار دارد و به دلیل واقع شدن در نزدیکی طرح سالمسازی دریا، به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای دیدن این منطقه معرفی شده است. با وجود اینکه پلاژ خط آهی محمودآباد نمی‌تواند به عنوان بهترین ساحل این شهرستان معرفی شود، اما تا حدی هم بد نیست. اگر به دنبال مکانی برای قدم زدن و تماشای غروب خورشید هستید، این منطقه گزینه خوبی است. شهرداری برای احترام به عقاید مسافران مذهبی، منطقه‌ای به نام “پلاژ بانوان شمال” در همین منطقه ایجاد کرده است. البته در گذشته، این منطقه با نام “سرزمین رویاها” معروف بود و بسیاری از گردشگران برای بازدید از آنجا به این منطقه می‌آمدند. متاسفانه با از کار افتادن شهربازی سرزمین رویاها، تعداد گردشگرانی که به پلاژ خط آهی محمودآباد می‌روند کاهش یافته است. با این حال، اگر هدف شما از سفر به منطقه دیدن یک پلاژ زیبا باشد، پلاژ خط آهی محمودآباد به انتخاب خوبی تبدیل می‌شود.

برای پیدا کردن آدرس دقیق پلاژ خط آهی محمودآباد روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

نام قدیمی پلاژ خط آهی محمودآباد : سرزمین رویاها

محوطه سازی و ساحل آبی پلاژ خط آهی محمودآباد 752874582748547674
دریای آبی در پلاژ خط آهی محمودآباد با محوطه سازی ساده و مدرن

ساحل پشت سپاه

ساحل پشت سپاه یکی دیگر از سواحل تفریحی محمودآباد است که در فاصله کمی از پارک ملت قرار دارد. این منطقه بیشتر برای کسانی که به دنبال چادرزدن و یا تماشای غروب خورشید هستند، مناسب است. در ساحل پشت سپاه، تعداد زیادی آلاچیق وجود دارد که شما می‌توانید در این آلاچیق‌ها اسکان کنید و یا چادر بزنید (باید اول آلاچیق را اجاره کنید). همچنین، این منطقه امکانات ساحلی مانند موتور چهارچرخ و قایق را نیز فراهم می‌کند. دو کافه نیز در این منطقه وجود دارد که می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها و تنقلات را از آنها تهیه کنید.

امکانات تفریحی ساحل پشت سپاه:

  • موتور چهار چرخ 
  • قایق
زیبایی غروب آفتاب در ساحل پشت سپاه محمودآباد 416658468485
درخشش امواج ساحل پشت سپاه در غروب آفتاب دل انگیز

ساحل خشت سر

ساحل خشت سر یکی از زیباترین سواحل محمودآباد است، اما به دلیل دوری از مرکز شهر، تعداد کمی از مردم به اینجا می‌روند؛ بیشتر کسانی که به این ساحل سفر می‌کنند، بومی منطقه هستند یا اینکه در این روستای ساحلی ویلا اجاره کرده‌اند یا از قبل با این منطقه آشنایی دارند. چندین آلاچیق و دکه در این ساحل وجود دارد، اما متاسفانه تفریحات آبی مانند جت اسکی و موتور چهارچرخ در این ساحل وجود ندارد. همچنین یک کافه به نام “کافه مندا” در این ساحل قرار دارد که شناخته شده به عنوان یکی از بهترین کافه‌های محلی محمودآباد است.

برای پیدا کردن آدرس دقیق ساحل خشت سر روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

محبوب ترین کافه ساحل خشت سر محمودآباد : کافه مندا

برخورد امواج ملایم سواحل ساحل خشت سر به سنگ ها و صخره های مستحکم 76854656685685
برخورد امواج خروشان سواحل دریایی به سنگ های ساحل خشت سر

تفریحات آبی سواحل محمودآباد

تفریحات سواحل محمودآباد شامل؛

  • شنا و شناوری
  • جت اسکی
  • موتور چهارچرخ
  • کایت سرفینگ
  • قایقرانی
  • والیبال
  • فوتبال ساحلی
  • اسب سواری
  • سینما 6 بعدی
  • پیاده‌روی روی شن
  • بسکتبال ساحلی
  • و… می‌شود.

 

تصویری از تفریحات هیجان انگیز دریایی در سواحل محمودآباد 758274545640
تفریحات آبی سواحل و دریای آبی محمودآباد در فصل تابستان

ارسال دیدگاه