روستای جزین فریدونکنار | آدرس دقیق + تاریخچه + جاهای دیدنی اطراف

12 دی 1401
0 دیدگاه
روستای جزین فریدونکنار و طبیعت سرسبز با پوشش گیاهی انبوه و دریاچه 64186541074

استان مازندران، یکی از استان‌های زیبای شمال کشورمان است و شهرهای متعددی از جمله فریدونکنار را در خود جای داده است. نام این شهر به علت گذشته‌ی تاریخی‌اش و بازگشت به دوران پادشاهی فریدون، نبیره جمشید جم که یکی از پادشاهان اسطوره‌ای ایران بود، انتخاب شده است. داستان اینگونه است که فریدون در منطقه‌ای ساحلی در کنار دریای خزر اقامت گزیده بود. در گذشته، عبارت “کنار” برای اشاره به افرادی که به یک منطقه دیگر مهاجرت می‌کردند، استفاده می‌شد و به همین دلیل این منطقه به نام فریدونکنار شناخته می‌شد. از روستاهای دیدنی شهرستان فریدونکنار باید به روستای جزین اشاره نماییم که در ادامه به صورت کامل آن را بررسی خواهیم نمود.

شهر زیبا و توریستی فریدونکنار در کنار سواحل دریای خزر 1365445684186545
ساختمان های لاکچری در کنار ساحلی شهر زیبای فریدونکنار

معرفی روستای جزین فریدونکنار

روستای جزین محمودآباد یکی از روستاهای زیبا و از جاهای دیدنی فریدونکنار است که در استان مازندران قرار دارد. این روستا در شهرستان نور، در دامنه‌های شمالی رشته کوه البرز واقع شده است. جزین محمودآباد با آب و هوای خنک و طبیعتی بکر و آرامش بخش، جذابیت زیادی برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت دارد. این روستا به دلیل قرار گرفتن در کوهستان و داشتن چشم‌اندازهای زیبا، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. روستای جزین دارای 110 خانه محلی است، که بیش از 20 واحد از آن‌ها به سنین بسیار قدیمی برمی‌گردند و بیش از 50 سال قدمت دارند. با فضای سنتی و زیبای خانه‌های محلی، بازدیدکنندگان می‌توانند با فرهنگ و سنت‌های این منطقه آشنا شوند و از زندگی روستایی و آرامش آن لذت ببرند.

بررسی اجمالی روستای جزین فریدونکنار:

  • آب وهوای روستا: خنک و طبیعی
  • قدمت روستا: بیش از 50 سال
پوشش گیاهی سرسبز کوهستان های روستای جزین و خانه های ویلایی 216854155241
پوشش گیاهی سرسبز و تپه های پوشیده از درخت روستای توریستی جزین

روستای جزین کجاست؟ (مسیر دسترسی)

روستای جزین، یکی از روستاهای فریدونکنار است. این روستا در شهرستان فریدونکنار واقع شده و فاصله آن تا شهرستان فریدونکنار حدود 13 کیلومتر است. با مسافران و گردشگران زیادی که این منطقه را برای تفریح و گردش انتخاب می‌کنند، روستای جزین به یک مقصد محبوب تبدیل شده است.

برای دسترسی به روستای جزین محمودآباد، می‌توانید از مسیرهای زیر استفاده کنید:

  1. مسیر از فریدونکنار: از شهرستان فریدونکنار شروع کنید و به سمت جنوب بروید. مسیر اصلی را دنبال کرده و حدود 13 کیلومتر بعد، به روستای جزین محمودآباد خواهید رسید.
  2. مسیر از شهرستان نور: از شهرستان نور به سمت شمال غربی حرکت کنید. ابتدا به سمت شهرستان فریدونکنار بروید و سپس از آنجا مسیر را به سمت جنوب طی کنید. پس از حدود 13 کیلومتر، روستای جزین محمودآباد را خواهید یافت.
  3. مسیر از شهرستان ساری: از شهر ساری به سمت شمال حرکت کنید و در جاده شمالی خرم‌آباد قرار بگیرید. سپس ادامه دهید تا به روستای جزین محمودآباد برسید. این مسیر به طولانی‌ترین مسیر ممکن است، اما به شما فرصتی برای لذت بردن از چشم‌اندازهای زیبای شمال ایران خواهد داد.

فاصله روستای جزین تا فریدونکنار: 13 کیلومتر

آدرس جزین روی نقشه 555468785241
برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای جزین روی نقشه کلیک کنید

آب و هوای روستای جزین

روستای جزین از آب و هوای خنک و مطبوعی برخوردار است و در نزدیکی آب‌های آبی و صاف قرار دارد. منطقه‌ای آببندانی در این روستا وجود دارد که به مساحتی حدود 72 هکتار می‌رسد و عرض تاج آن تقریباً 8 تا 10 متر است. رودخانه‌ای که از طریق این منطقه می‌گذرد، به عنوان منبع تغذیه‌ای برای آبزیان و گیاهان در این منطقه عمل می‌کند.

  • مساحت روستای جزین: 72 هکتار
  • عرض تاج روستا: 8 تا 10 متر
روستای جزین فریدونکنار و طبیعت سرسبز با پوشش گیاهی انبوه و دریاچه 64186541074
روستای جزین فریدونکنار و طبیعت سرسبز با پوشش گیاهی انبوه و دریاچه

جاذبه های دیدنی روستای جزین

گالری عکس جاذبه های دیدنی اطراف روستای جزین

جنگل روستای جزین با پوشش گیاهی سرسبز در مازندران 15684153
جنگل روستای جزین با پوشش گیاهی سرسبز و دریاچه آبی
کلبه چوبی در طبیعت سرسبز روستای ازباران 541561865641
کلبه چوبی به تصویر کشیده در طبیعت سرسبز و آسمان آبی روستای ازباران
پل تاریخی فریدونکنار بر روی رودخانه پر آب و زلال در شهر فریدونکنار 541558415241085
پل تاریخی فریدونکنار در هم آمیخته با غروب آفتاب ، جاذبه تاریخی و مستحکم در مازندران
پارک ساحلی لاله با درختان نخل و طبیعت سرسبز 154541652410
درختان نخل سرسبز و تنومند و طبیعت پر چمن پارک ساحلی لاله

ارسال دیدگاه