روستای اهلم محمودآباد | آدرس دقیق + جاذبه های دیدنی اطراف

16 بهمن 1401
0 دیدگاه
ویلاهای قدیمی روستای اهلم 144685415684

روستای اهلم، یکی از روستاهای زیبا و مورد علاقه توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد استان مازندران قرار دارد. این روستا دارای جنگل اهلم است که جزو دیدنی های طبیعی و گردشگری منطقه اهلم به شمار می رود. هر ساله، این روستا سیل عظیمی از بازدیدکنندگان را جذب می‌کند. جنگل اهلم، که در نزدیکی روستای اهلم واقع شده است، یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه به شمار می‌رود. طبیعت بکر روستای اهلم و مردم دوست‌داشتنی آن، همیشه شما را مهمان‌نوازی می‌کنند و تلاش دارند تا بهترین امکانات را برای مهمانان خود فراهم آورند.

زمین های سرسبز با پوشش گیاهی و خاک حاصلخیز در روستای اهلم 5146634654563
زمین های سرسبز با پوشش گیاهی و خاک حاصلخیز در روستای اهلم

آشنایی با روستای اهلم محمودآباد

روستای اهلم در گذشته با دیرگاه‌های جانگذر و اتفاقات تاریخی ویران شده بود، اما با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی بکر و زیبایی که دارد، به یکی از جاذبه‌های دیدنی و محبوب توریستی شهرستان محمودآباد در استان مازندران تبدیل شده است. جمعیت روستای اهلم به 1546 نفر و 419 خانواده در سال 1385 طبق سرشماری مرکز آمار ایران برسیده بود. در این جمعیت 750 نفر زن و 796 نفر مرد بودند. در سال 1395 نیز سرشماری دوباره در روستای اهلم انجام شد و جمعیت این روستا برابر با 1579 نفر بود. به نظر می‌رسد که جمعیت روستای اهلم در طی چندین سال بسیار کمتر از 100 نفر نبوده و در حال حاضر نیز تعداد جمعیت این روستا تغییر چندانی نکرده است.

جمعیت روستای اهلم طبق آخرین آمار سرشماری :

آخرین سرشماری در سال 1395 صورت گرفته که جمعیت این روستا برابر 1579 نفر بود.

ویلاهای قدیمی روستای اهلم 144685415684
کوچه ها و ویلاهای قدیمی روستای اهلم در شهرستان محمودآباد

روستای اهم کجاست؟

روستای اهلم در استان مازندران واقع شده و حدود 11 کیلومتر فاصله از مرکز شهر محمودآباد دارد. برای رسیدن به این روستا، باید از جاده محمودآباد به نور استفاده کرد و بعد از گذشتن از خروجی شهر در ابتدای این جاده، باید به فرعی بعد از امام زاده فضل وارد شوید. سپس مسیر را به صورت مستقیم ادامه داده و پس از طی کردن حدود دو کیلومتر در مسیر فرعی، به روستای اهلم خواهید رسید.

فاصله روستای اهلم از شهرستان محمودآباد : 11 کیلومتر

آدرس دقیق روستای اهلم 1453416581634685
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید

3 جاذبه دیدنی روستای اهلم 

1 . جنگل اهلم روستای اهلم 

یکی از جاذبه‌های گردشگری محمودآباد، روستای اهلم است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر به خود جذب می‌کند. این روستا دارای جنگل اهلم است که جزء مکان‌های دیدنی و بازدیدکننده پذیر با چشم نوازی بسیار بالاست. جنگل اهلم با چشم‌انداز بکر و دیدنی قابل توجهی، برای افرادی که به طبیعت علاقه‌مند هستند و دوست دارند در فضای باز قدم بزنند و با خود و جهان آشنا شوند، گزینه مناسبی برای بازدید و سفر است. در میان درختان بلند و سرسبز جنگل اهلم، پیاده‌روی، کوهنوردی، تفریح و استراحت از روزمره شلوغ و طاقت‌فرسای شهری ها، تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود. به طور کلی، جنگل اهلم برای همه‌ی علاقه مندان به بازدید از مناظر طبیعی، یک مقصد گردشگری بسیار جذاب و التهاب انگیز است.

بیشتر بخوانید : آشنایی با جاذبه های دیدنی شهرستان محمودآباد

جنگل مه آلود با درختان کهنسال در روستای سرسبز و خوش آب و هوای اهلم 4767468554185415834
جنگل مه آلود با درختان کهنسال در روستای سرسبز و خوش آب و هوای اهلم

پوشش گیاهی جنگل اهلم

این منطقه شمالی کشور دارای جنگل های گوناگون و وسیعی است که باعث شده پوشش گیاهی بسیار بالایی در این منطقه وجود داشته باشد. یکی از این جنگل ها، جنگل اهلم است که تنوع گیاهی بسیار بالایی دارد. در این جنگل می توان به درختان ممرز، بلوط، زبان گنجشک، انجیلی، توسکا، افرا و… دست یافت. همچنین، گیاهان موجود در جنگل اهلم شامل گیاهان تلی، تمشک، پلم، گزنا، چماز، سرخاب، اوجی، واش و شالدم هستند. از جمله دلایلی که جنگل اهلم یکی از مناطق ارزشمند و پرطرفدار در زمینه گردشگری محسوب می‌شود، تنوع و پوشش گیاهی بسیار بالا در آن است. این تنوع گیاهی، این منطقه را به یکی از مناطق بکر و ارزشمند توریستی تبدیل کرده است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر به آنجا سفر می‌کنند تا از طبیعت و چشم‌انداز زیبای آن لذت ببرند.

درختان و پوشش گیاهی جنگل اهلم :

  • ممرز
  • بلوط
  • زبان گنجشک
  • انجیلی
  • توسکا
  • افرا
دریاچه آبی و زیبایی روستای اهلم در استان مازندران 5146465856635263
ایجاد تصویر درختان در جنگل روستای اهلم روی آب های جاری رودخانه

2 . جنگل بونده محمودآباد

جنگل بونده محمودآباد با مساحتی حدود 800 هکتار، در فاصله کمتری از دریاچه اهلم نسبت به روستای بونده قرار دارد. این جنگل دارای پوشش گیاهی بسیار خاص و بالایی است. گونه‌های مختلفی از گیاهان در این جنگل یافت می‌شوند که عبارتند از واس، اوجی، تمشک، سرخاب، شالدم، تلی، چماز و پلم. همچنین، در این جنگل سرسبز درختانی با گونه‌های گیاهی بسیار متنوع و درخشان پیدا می‌شود.

پوشش گیاهی جنگل بونده :

  • واس
  • اوجی
  • تمشک
  • سرخاب
  • شالدم
  • تلی
  • چماز
  • پلم
پوشش گیاهی سبز و تماشایی جنگل بونده در محمودآباد 3541634163154154
پوشش گیاهی و درختان بلند قامت سبز و تماشایی جنگل بونده در محمودآباد

3 . پارک جنگلی تشبندان

جنگل تشبندان محمودآباد با فاصله حدود 18 کیلومتری (به مدت حدود 20 دقیقه با ماشین) از روستای اهلم، در بخش شرقی جاده شهر آمل به سمت محمودآباد واقع شده است. این جنگل دارای پارک جنگلی تشبندان نیز می‌باشد که در همین منطقه واقع شده است. جنگل تشبندان محمود آباد در بخش مرکزی استان مازندران و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد که این نام در اصل از دو کلمه “تشی” به معنی تیغ و “بند” به معنای موقعیت و قرارگاه تشکیل شده است. بازدید از این جنگل و تماشا کردن شفافیت هوای طبیعی و کیفیت بالای هوای جنگل، تجربه‌ای منحصر به فرد و آرامش بخش برای گردشگران و مسافران خواهد بود.

فاصله پارک جنگلی تشبندان با روستای اهلم : 18 کیلومتر

زیبایی مسیر با درختان درهم تنیده جنگل تشبندان در شهرستان محموداباد 4736414768584
زیبایی مسیر با درختان درهم تنیده جنگل تشبندان در شهرستان محموداباد

ارسال دیدگاه