جاذبه های دیدنی محمودآباد که قبل از سفر باید بشناسید

18 بهمن 1401
0 دیدگاه
ساحل محمودآباد 057468465343550

محمودآباد یکی از پربازدیدترین شهرهای استان مازندران و از جاذبه های دیدنی اطراف سرخرود به شمار می رود. بازارهای محلی، مناطق طبیعی و سرسبز و از همه مهم تر ساحل آرام و  بی­نظیر آن هرکدام از زیبایی های چشمگیر این شهر به شمار می روند. سفر و گشت و گذار به مکان های دیدنی این شهر خاطرات شیرینی را برای مسافران و گردشگران رقم خواهد زد، برای آشنایی با تمامی جاذبه های دیدنی محمودآباد تا انتها با ویلا سرخرود همراه باشید.

آشنایی با زیباترین جاذبه محمودآباد

محمودآباد، این شهر ساحلی و خوش آب و هوا مقصد مسافران و گردشگران بسیار است. جالب است بدانید این شهر به دلیل داشتن جاذبه های خیره کننده بسیار توانسته در زمره بهترین شهرهای شمالی ایران قرار گیرد و بر کسی پوشیده نیست که جاذبه های دیدنی محمودآباد، سبب افزایش سرمایه گذاری و ساخت و ساز در این شهر شده اند و امروزه خرید زمین در محمودآباد در راستای ساخت و ساز های هدفمند بسیار رخ میدهند.

روستای کلوده

بدون شک اولین زیبایی که در این شهر ساحلی گنجانده شده است ، روستای کلوده است. این روستا برای شما مقصدی ایده آل است که می توانید برای سفر برگزینید. روستای کلوده روستای اصیلی است با مردمان خونگرم و آب و هوایی بکر، اگر بخواهیم کمی بیشتر از زیبایی های این روستا بگوییم خالی از لطف نیست که طبیعت سرسبز و درختان تنومند این روستا نگاه بسیاری از مسافران را به سمت خود می کشانند و زیباترین منظره را برای بینندگان فراهم می نماید تا فرصت استراحت و تفریح را به آن ها بدهد. برای دسترسی به این روستای زیبا در محمودآباد باید مسافتی حدود 3 کلیومتر از سمت جاده هراز را طی نمایید تا شاهد این همه زیبایی و خلاقیت خداوند باشید.

روستای کلوده محمودآباد 087687654258540

پارک ساحلی لاله

اگر بخواهیم یکی دیگر از زیبایی های بکر محمودآباد را به شما معرفی کنیم، پارک ساحلی لاله بدون شک می تواند زیبایی های بسیاری را در اختیار شما بگذارد. طبیعت زیبای این پارک سبب شده است مسافران و گردشگران به هنگام سفر به این شهر ساحلی نهایت لذت را ببرند و از زیبایی های خیره کننده آن عکس های خاطره انگیزی را به ثبت برسانند.

پارک ساحلی لاله محمودآباد 09874542524160

پارک ساحلی

یکی دیگر از جاذبه های خارق العاده محمودآباد، بدون تردید می تواند پارک ساحلی آن باشد که با داشتن امکانات رفاهی مناسب مانند رستوران، فضای بازی، بوفه، آلاچیق برای نشستن خانواده ها و…. بهترین مکان براهی تفریح و لذت بردن از سواحل دریایی است. از مزایای انتخاب این پارک برای استراحت و تفریح باید گفت که هم بزرگان و هم کودکان می توانند از این زیبایی ها و امکانات تفریحی موجود در این پارک استفاده کنند.

سخن آخر

اگر به دنبال تجربه سفری لذتبخش و خاطره انگیز هستید حتما حتما از دیدنی های محمودآباد، این شهر ساحلی در نزدیکی سرخرود دیدن نمایید. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های تماشایی و تفریحی بسیار توانسته در زمره بهترین شهرهای ساحلی در استان مازندران واقع شود و هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری باشد. اگر نیز به دنبال سرمایه گذاری در شهری در حال توسعه و با سودبالا هستید محمودآباد و سرخرود بدون شک بهترین شهرها برای سرمایه گذاری به شمار می روند، مطمئن باشید هرگز از انتخاب این شهرها برای خرید ویلا یا زمین و حتی خرید آپارتمان پشیمان نخواهید شد.


سواحل آبیِ دریا : بدون شک، یکی از دلایل اساسی برای سفر به شمال کشور، تماشای دریای آبی و امواج آن است. سواحل محمودآباد مکانی بسیار مناسب برای سرگرمی کودکان هستند، زیرا ساختن قلعه‌های شنی در آنجا ساعت‌ها زمان می‌برد! در حاشیه دریا، شما می‌توانید به صدای موسیقی امواج گوش داده و رقص آب را تماشا کنید تا برای مدتی دغدغه‌های زندگی شهری را به فراموشی سپرده و لذت ببرید.

تفریحات ساحل محمودآباد : 

  • شنا
  • پیاده روی
  • اسب سواری
  • پیک نیک

آدرس دقیق سواحل محمودآباد (روی نقشه)

جریان موج های دریایی در سواحل محمودآباد 31436452416532
حرکت موج های ملایم دریایی در نزدیکی ساحل محمودآباد

پارک‌های ساحلی محمودآباد : صحنه زیبایی را توصیف کرده‌اید! پارک‌های ساحلی محمودآباد من جمله پارک ملت و پارک لاله واقعاً جاذبه‌هایی برای تفریح و ورزش در کنار دریا هستند. در این پارک‌ها می‌توانید از فضای سبز و آرامش طبیعت برخوردار شوید و همچنین از آب‌های خزر لذت ببرید. امکاناتی مانند قایق‌سواری، شنا، ورزش‌های آبی و سایر فعالیت‌های ساحلی در دسترس شما قرار دارد.

تفریحات پارک های ساحلی محمودآباد:

  1. قایق سوتری
  2. شنا
  3. ورزش های آبی

آدرس دقیق پارک‌ ملت محمودآباد (روی نقشه)

سرزمین رویاهای محمودآباد: سرزمین رویاهای محمودآباد واقعاً یک شهربازی استثنایی است که در کنار ساحل و دریا قرار دارد. این شهربازی با وسایل بازی متنوع و مهیج، فرصتی عالی برای سرگرمی و تفریح فراهم می‌کند. در اینجا می‌توانید از اسکله ورودی شهربازی شروع کنید و با وسایل سرگرم‌کننده مانند گردشگری، آب‌نما، قایق‌سواری و برخورد با مناظر زیبای دریا و سواحل لذت ببرید. این تجربه هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد به شما خاطرات خوشی از سفرتان به محمودآباد ارائه خواهد داد.

هیجانات بازی در شهربازی رویایی محمودآباد 416343435656
شهربازی شهر محمودآباد؛ تجربه هیجان و ترشح آدرنالین بالا

آبشار آب پری : آبشار آب پری یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا در نزدیکی شهر محمودآباد است. این آبشار در منطقه‌ای سرسبز و کوهستانی قرار دارد و با فرو ریختن آبهای خود از دامنه‌های کوه، یک منظره طبیعی دست نیافتنی را به ارمغان می‌آورد.

آبشار آب پری با طول و ارتفاع بزرگ خود، تصویری شگفت‌انگیز را رقم می‌زند. جریان آب از بالا به پایین به صورت آبشاری زیبا و جاری شکل گرفته است که با صدای آب به سمت پایین جاری می‌شود. منظره اطراف آبشار نیز با درختان سرسبز و تنوع گیاهی بسیار زیبا است.

آدرس دقیق آبشار آب پری (روی نقشه)

روستای جنگلی اهلم: روستای جنگلی اهلم یکی از روستاهای زیبا و دلنشین در نزدیکی شهر محمودآباد قرار دارد. این روستا در منطقه‌ای کوهستانی و پوشیده از جنگل‌ها و درختان سرسبز واقع شده است. اهلم با آب و هوای خنک و طبیعتی بکر، یک مقصد آرامش بخش برای گردشگران است.

در این روستا می‌توانید با زیبایی‌های طبیعت در ارتفاعات و جنگل‌های اطراف آشنا شوید. قدم زدن در میان درختان سبز و غنای جنگل، صدای پرندگان و جاری شدن آبهای رودخانه‌ها، لحظاتی آرامش بخش و ماندگار را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین، می‌توانید در اطراف روستا پیاده‌روی کنید و از مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای که اهلم ارائه می‌دهد، لذت ببرید.

جنگل سرسبز با درختان تنومند روستای اهلم محمودآباد 425454536568
درختان کهن و درهم تنیده سرسبز جنگل اهلم در روستای اهلم محمودآباد

پارک جنگلی تشبندان: پارک جنگلی تشبندان یکی از جاذبه‌های گردشگری محمودآباد است که در شمال این شهر واقع شده است. این پارک با مساحتی بزرگ و طبیعتی بکر و زیبا، یک مقصد مناسب برای طرفداران طبیعت‌گردی و پیاده‌روی است.

پارک جنگلی تشبندان در بخش تشبندان قرار دارد و به دلیل وجود جنگل‌های گسترده و درختان سرسبز، یک هوای خنک و خوشایند را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. در این پارک می‌توانید در میان مسیرهای پیاده‌روی شاداب قدم بردارید و از مناظر طبیعی زیبا لذت ببرید. همچنین، وجود رودخانه‌ها و آبشارهای زیبا در این منطقه، زیبایی و جذابیت بیشتری را به پارک اضافه می‌کند.

زیبایی های پارک جنگلی تشبندان :

  • پینک نیک
  • رودخانه
  • آبشار

آدرس دقیق پارک جنگلی تشبندان (روی نقشه)

مسیر دسترسی پوشیده از درختان چندین ساله پارک جنگلی تشبندان 41554756746574
مسیر پوشیده از درختان کهن و چندین ساله پارک جنگلی تشبندان

روستا لاویج: روستای لاویج، یک مقصد گردشگری زیبا و جنگلی در قلب استان مازندران واقع شده است. با فاصله‌ای حدود 57 کیلومتری از محمودآباد و در مسیر بین شهرهای نور و محمودآباد قرار دارد. این روستا با جنگل‌های سرسبز و چشمه آب گرم خود، گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

در لاویج، می‌توانید به پارک جنگلی کشپل سری بزنید و از طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرید. همچنین، چشمه آب گرم کشپل نیز یک جاذبه مهم در این منطقه است که به خاطر خواص درمانی خاص خود، مورد توجه قرار گرفته است.

در لاویج، درختان بلند و پر از انرژی راش سر به فلک را نیز می‌توان دید که جزو دیدنی‌های محمودآباد محسوب می‌شود و هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این روستا با طبیعت زیبا و آرامش بخشش که در آن حاکم است، یک مقصد آرامش بخش برای علاقه‌مندان به گردشگری و طبیعت‌گردی محسوب می‌شود.

  • فاصله روستا لاویج تا محمودآباد : 57 کیلومتر
  • پوشش گیاهی روستا : درختان راش

آدرس دقیق روستا لاویج (روی نقشه)

روستای سرسبز و توریستی لاویج در مازندران 4364136543
نمایی از هوای مه گرفته و طبیعت سرسبز روستای توریستی لاویج

تپه‌های باستانی سرخ‌رود: در بخش جنوبی شهر سرخ‌رود، در شهرستان محمودآباد، دو تپه باستانی به نام تپه‌های قلاتکی قرار دارند. این تپه‌ها جزو دیدنی‌های تاریخی و باستانی این منطقه محسوب می‌شوند. با برونسپاری به این تپه‌ها، می‌توانید چشم‌اندازی فوق‌العاده از طبیعت اطراف را مشاهده کنید.

تپه‌های قلاتکی به دلیل ارتفاع بالای خود، در دوران اشکانیان به عنوان قلعه‌های نظامی استفاده می‌شدند. اما امروزه، این تپه‌ها به عنوان جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرند. با صعود به بالای این تپه‌ها، علاوه بر دیدن آثار باستانی، می‌توانید از چشم‌انداز زیبای طبیعت اطراف لذت ببرید.

آدرس دقیق تپه‌های باستانی سرخ‌رود (روی نقشه)

تپه های باستانی و کهن قلاکتی در سرخرود 4156835435452
تپه های قلاکتی سبزینه؛ جاذبه دیدنی اطراف محمودآباد

تالاب سرخ‌رود: تالاب سرخ‌رود در شهرستان محمودآباد یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا است. این تالاب در محیطی آرامش‌بخش و در قلب طبیعتی بکر واقع شده است. طیف گسترده‌ای از آبزیان و پرندگان کمیاب در این منطقه زندگی و استراحت می‌کنند، بنابراین بازدید از تالاب سرخ‌رود فرصتی عالی برای مشاهده و عکاسی از این گونه‌هاست.

به‌ویژه در فصول پاییز و زمستان، تالاب سرخ‌رود جلوه‌های زیبایی به خود می‌گیرد. در این فصول، قوهای مهاجر نیز به تالاب بازمی‌گردند و ایجاد یک صحنه زیبا و رنگارنگ می‌کنند. این فصول نیز بهترین زمان برای بازدید و عکاسی در تالاب سرخ‌رود هستند.

بهترین زمان بازدید از تالاب سرخرود :

  • پاییز
  • زمستان

آدرس دقیق تالاب سرخ‌رود (روی نقشه)

پرندگان عاشق در حال استراحت در تالاب محمودآباد 25323364581
استراحت قوهای مهاجر در تالاب پر آب محمودآباد

روستای بونده: روستاهای محمودآباد واقع در استان مازندران در واقع یکی از جواهرهای طبیعی و دیدنی این منطقه هستند. روستای بونده یکی از این روستاهای زیبا است که به دلیل جنگل بکر و سرسبزی که در آن وجود دارد، جذابیت خاصی دارد. این جنگل با پوشش گیاهی فراوان و تنوع زیستی بالا، به عنوان یک مقصد طبیعت‌گردی و گردشگری بسیار محبوب است.

روستای بونده در فاصله تقریباً ۲۰ کیلومتری از مرکز شهر محمودآباد واقع شده است و بر روی جاده آمل به محمودآباد قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی آن را به یک مقصد سفر آسان و قابل دسترس تبدیل کرده است.

فاصله روستا بونده از محمودآباد : 20 کیلومتر

آدرس دقیق روستای بونده (روی نقشه)

جنگل سرسبز و بکر روستای بونده محمودآباد 51435415647603
درختان درهم تنیده و پوشش گیاهی سرسبز جنگل در روستای بونده

پارک جنگلی طاهباز: پارک جنگلی طاهباز در محمودآباد به وسعت ۲ هکتار یکی از زیباترین و متمایزترین پارک‌های این منطقه است. این پارک در دل جنگل قرار گرفته است، بنابراین شما می‌توانید در حین قدم زدن در بین درختان و لذت بردن از آرامش جنگل، از امکانات تفریحی و ورزشی آن نیز استفاده کنید.

پارک جنگلی طاهباز مجهز به امکانات متنوعی است که شامل فضاهای ورزشی، مکان‌های تفریحی، محل نصب چادر، رستوران و سایر امکانات مرتبط با گردشگری است. این پارک با فضای سبز و آرامش بخش خود، برای گردشگرانی که علاقه‌مند به استراحت و تماشای طبیعت هستند، یک مقصد ایده‌آل است.

وسعت پارک طاهباز : 2 هکتار

آدرس دقیق پارک جنگلی طاهباز (روی نقشه)

آلاچیق های چوبی برای سکونت مسافران در پارک جنگلی طاهباز 13615434565
آلاچیق های چوبی برای استراحت مسافران در پارک جنگلی طاهباز

ارسال دیدگاه