جاذبه های خیره کننده فریدونکنار که باید از آنها دیدن کنید

2 آذر 1401
0 دیدگاه
فریدونکنار 65132851

فریدونکنار یکی از شهر‌های بسیار جذاب و زیبایی است که در استان مازندران واقع شده است و دارای زیبایی طبیعی بسیار زیادی است. ساحل زیبای این منطقه سبب شده است تا این قسمت تبدیل به یکی از بهترین بخش‌های شمال کشور برای مسافران شود و همه ساله افراد بسیار زیادی به این قسمت سفر کنند. به جهت آشنایی هرچه بیشتر و بهتر شما با این شهر لازم است تا به مواردی که در ادامه بیان می‌شوند، توجه داشته باشید و سعی کنید تا این موارد را به دقت و به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. این موضع به این خاطر است که قرار نیست تا صرفاً در این منطقه به عنوان یک مسافر یک الی دو هفته‌ای سکونت داشته باشید، بلکه قصد خرید ملک همچون ویلا و آپارتمان را در این قسمت دارید.

استان مازندران و شهر فریدونکنار

ابتدا بد نیست استان مازندران را هرچه بهتر و بیشتر بشناسید. با پیدا کردن شناخت بهتر و دقیق‌تر نسبت به استان مازندران می‌توانیم بگوییم که شناخت شهر فریدونکنار نیز برای ما راحت‌تر می‌شود. استان مازندران که در دل خود جنگل‌های گلستان و بخش مهمی از سواحل دریای خزر را قرار داده است، می‌تواند گزینه بسیار مهم و مناسبی در زمینه خرید ملک و املاک باشد. نباید این موضوع را فراموش کنید که خرید ملک در استان مازندران و به خصوص در شهر فریدونکنار می‌تواند مزایا و معایب خاص خودش را داشته باشد و مسلماً آشنایی با این نقاط مثبت و منفی می‌تواند اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاران این خطه داشته باشد.

فریدونکنار 654865453

موقعیت فریدونکنار در استان مازندران

موقعیت این شهر در استان مازندران یکی از موارد مهمی است که می‌توانید در هنگام خرید ویلا در فریدونکنار، توجه ویژه‌ای را به آن داشته باشید. فراموش نکنید که فریدونکنار در حقیقت یکی از بهترین شهر‌ها در شمال کشور است و این موضوع تا حدود زیادی بستگی به موقعیت جغرافیایی این قسمت دارد. فریدونکنار بین بابلسر و محمودآباد قرار گرفته است و از سمت جنوب نیز به شهر آمل متصل می‌شود. هر سه شهر از جمله معروف‌ترین شهر‌های شمال کشور و استان مازندران به شمار ‌می‌روند و همین موضوع تأثیر زیادی نیز بر روی رونق فریدونکنار دارد. فریدونکنار به طور کلی ۹۹ کیلومتر مربع بوده و در کل دو بخش و ۴ دهستان مختلف دارد.

تاریخچه فریدونکنار

اما آیا تا به حال به تاریخچه شهر فریدونکنار توجه کرده‌اید؟ حتماً نام فریدون، قهرمان اساطیری ایران زمین را زیاد شنیده‌اید. این قهرمان در حقیقت به جنگ با ضحاک مار دوش رفته و سپس بر او غلبه کرده است. در یکی از جنگ‌هایی که بین فریدون و ضحاک درگرفته است، فریدون پیروز میدان بوده و توانسته است تا بخشی از ساحل دریای خزر را زیر تصرف خود درآورد. از آن زمان تاکنون نام این خطه از ساحل دریای خزر به نام فریدونکنار معروف شده است.

فریدونکنار 413215453

اماکن دیدنی فریدونکنار

شهر فریدونکنار همچون بسیاری از شهر‌های ایران دارای جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی است. این موضوع نشان می‌دهد که اگر برای مسافرت و تفریح به این شهر سفر می‌کنید، بهترین کار آن است که تا حد ممکن از جاذبه‌های دیدنی آن نیز بازدید کنید و دست خالی از این شهر به خانه خود بازنگردید. از سوی دیگر این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی می‌توانند برای صنعت توریسم گزینه بسیار مناسبی باشند و ارزش آپارتمان و یا ویلایی که در این شهر خریداری می‌کنید را بالا ببرند.

به طور خلاصه اگر بخواهیم به اماکن دیدنی این شهر اشاره کنیم می‌توانیم به زیستگاه درنای سیبری، ساحل ماسه‌ای فریدونکنار، باغ پرندگان بزرگ و متنوع این شهر، پارک ساحلی لاله، سقاخانه کریمکلاً که قدمت بسیار زیادی دارد و تاریخی است، تالاب فریدونکنار که محل زیست جانوران مختلفی می‌باشد، بازار ماهی فروشان، شنبه بازار هفتگی و… اشاره کنیم.

 

ارسال دیدگاه