تاریخچه پل معلق فلزی فریدونکنار، جاذبه ای خیره کننده در شمال

14 دی 1401
0 دیدگاه
پل معلق فلزی 564654654101

پل معلق فلزی فریدونکنار یکی از جاذبه های کهن و قدیمی این شهر ساحلی است که همواره مرکز توجه بسیاری از گردشگران واقع شده است. قدمت شهرستان زیبای فریدونکنار مربوط به چندین سال دور می باشد، پل معلق فلزی بر روی رودخانه ای محبوب احداث شده است و طولی حدود 80 متر را به خود اختصاص داده است.

پل معلق فلزی  65846854564501

آشنایی با تاریخچه پل معلق فلزی فریدونکنار

پل معلق فلزی فریدونکنار در تاریخ 9 بهمن سال 1386 احداث شده و در لیست آثار ملی این شهر به ثبت رسیده است. این پل اولین پل ماشین روی ایران است که در حال حاضر نیز از پرتردد ترین آنها به شمار می رود و به عنوان مسیر ارتباطی  بابلسر، فریدونکنار و حتی بخشی از شاهراه غربی_شرقی مازندران به شمار می رود. این پل ترکیب خاصی از معماری و مهندسی دقیق است که نهایت سلیقه و جذابیت را در ذهن بیننده تداعی می کند.  مهندسان سوئدی و آلمانی این پل را طراحی کرده و در دوران رضاخان در سال 1313 و پیش از آغاز جنگ جهانی دوم احداث شده است.

پل معلق فلزی

دانستنی های شگفت انگیز پل معلق

این پل پس از اینکه ساخته شد تحت ضمانت 50 ساله شرکت های سازنده آن قرار گرفت.در حال حاضر نیز حدود 90 سال است که از زمان ساخت این پل می گذرد اما همچنان به یکی از زیباترین پل های تاریخی شهرت دارد. با توجه به اینکه چندین سال است که از ساخت پل معلق فلزی فریدونکنار میگذرد ممکن است استقامت و زیبایی اولیه را نداشته باشد اما همچنان شهرت بالایی را در راستای آثار ملی مازندران دارد.

از زیبایی های اطراف این پل می توان به طبیعت سرسبز و رویایی فریدونکنار اشاره کرد. رودخانه ای که در زیر این پل واقع شده است برای قایق سواری و لذت بردن از طبیعت بسیار مناسب بوده و برای مسافران لحظات هیجان انگیزی را تداعی می کند.

 

ارسال دیدگاه