باور نکردنی ترین ویژگی های معماری ویلا در سرخرود

24 آبان 1401
0 دیدگاه
ویلا در سرخرود 746767647967

شهرهایی که در شمال کشور ایران قرار دارند همواره یک کدام از مهم‌ترین جاذبه های توریسم و گردشگری به شمار می‌آیند. در کنار شهرهای شناخته گردیده ای همانند محمودآباد، نور و … می شود به شهری پر جاذبه سرخرود در استان مازندران اشاره نمود. این شهر در‌حد فاصل محمودآباد و فریدون کنار واقع شد‌ه‌است زیبایی های فوق العاده ای که می‌توانید در‌این شهر ببینید بسیار تماشایی و دوست داشتنی می‌باشند. فضای سبز در کنار جنگل های انبوه توجه هر علاقه مندی را به خویش جلب می کند. درختان این جنگل ها سر به فلک کشیده و از این رو منظره زیبایی را تداعی می نمایند. سالانه توریست ها و گردشگران متعددی از بخش های متفاوت کشور ایران به‌این شهر سفر می نمایند و لذت گام زدن در ساحل را تجربه می نمایند. باد ملایم خنکی که در اینجا می وزد لذت سفر را برای شما بیشتر می کند. تماشای غروب آفتاب در فصل های مختلفی از سال نیز برای شما جذاب خواهند بود. کل جاذبه های این شهر زیبایی های منحصربه‌فرد خویش را دارند طبیعت زیبای این شهر برای خیلی از علاقه مندان جالب و دوست داشتنی می باشد. شما با اجاره ویلا در سرخرود و تعویض ویلا در سرخرود می توانید یک تعطیلات دلپذیر داشته باشد.

معماری جذاب خانه های قدیمی در سرخرود

ساختمان های قدیمی در سرخرود ویژگی های بسیار شگفت انگیز و ویژه ای دارند که همگان را به حیرت می اندازد. از مهمترین خصوصیت هایی که معماری ساختمان های قدیمی را دربر می‌گیرد، متراژ بزرگ و مساحت زیاد آن می باشد. بی‌شک می‌دانید که خانه های قدیمی ازگذشته با متراژ های زیاد ساخته می شدند و همین خصوصیت آن‌ها‌را از دیگر ویلاها و آپارتمان ها متمایز نموده است. سبک معماری و نمای داخلی آنها به نحوی می باشد که آنان را به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم می نماید. در حقیقت خانه های قدیمی را در صورتی که با دقت دیده باشید می‌دانید که شامل قسمت هایی نظیر سکو، سر در ورودی ، هشتی، دالان ، ایوان، حیاط و اتاق های اطراف ، حوض ، آشپزخانه ، توالت و …. می باشد. ناگفته نماند که بعضی بخش ها در همه ی سبک ساختمان ها یکسان می باشد ولی در عین حال فرقی نمی نماید که شما در ویلاهای جنوبی زندگی می کنید یا ساکن ویلاهای شمالی هستید، در هر صورت ویلای شما شامل سکو ، اتاقهای بزرگ و حیاط است.

ویلا در سرخرود 5468484848485

بخش های معماری خانه های قدیمی

خانه های قدیمی در سرخرود بسیار جالب و زیبا می‌باشند و شما با خرید ویلا در سرخرود تمامی زیبایی ها و تجهیزات را با هم خواهید داشت. منزل های سابق مشمول قسمت های مختلفی می باشند که در‌این بخش هرمورد را مورد بررسی قرار می دهیم.

سکو و سر در ورودی

محلی از خانه های قدیمی که در دو سوی در ورودی قرار داشتند را سکو می‌گویند که برای نشتن و استراحت و برای دورهمی و جلسه اشخاص است. سر در ورودی برای جلوگیری از ریزش بارش باران وبرف و همینطور وزش بادهای شدید عمل می نماید و بازدارنده تابش شدید نور خوشید و گرمای زیادمی شود. جالب می باشد بدانید که بعضی از ویلاها و منزل های قدیمی نیز بر سر در ورودی خویش آیه های قرانی و یا عبارتهای مذهبی را می نوشتند تا اشخاص درهنگام ورود و خروج از زیر آن کلمات و آیه‌ها عبور نمایند.

در ورودی

در بیشتر خانه های قدیمی در سرخرود ، درهای ورودی دو لنگه و چوبه می‌باشند که بر روی هرکدامشان کوبه ای برای استفاده اشخاص هنگام ورود نصب گردیده‌است. مردان از کوبه های چکشی استفاده می کردند که صدای بمی داشت و زنان از حقله هایی که صدای زیری داشت استفاده می کردند.

هشتی

پس از اینکه از در ورودی عبور نمایید به فضای هشتی خواهید رسید، اکثر اوقات به شکل هشتی و یا این که نیمه هشت ضلعی و حتی‌د‌ر بیشتر مواقع نیز چهارگوش می باشند. این قسمت با چیدمان خاصی طراحی می‌گردد و دارای سقف کوتاه و یک منفذ کوچک برای عبور نور از آن می باشد.

راهرو یا دالان

دالان یا راهرو مسیر بسیار باریکی می باشد که با پیچ‌و‌خم، اشخاص را از هشتی به سمت حیاط ساختمان هدایت می نماید. از مزایای وجود دالان در ساختمانهای قدیمی می شود به ایجاد فاصله در میان فضای درونی حیاط با فضای بیرونی اشاره کرد به طوری که حریم خصوصی منزل محفوظ می‌ماند. این قسمت از منزل بسیار ساده ولی دکوراسیون مجللی دارد که توجه اکثر اشخاص را به خود جذب می نماید.

حیاط

از مهم ترین خصوصیت های های قدیمی در سرخرود و بقیه شهرهای ایرانی می باشد. وجود حیاط در منزل های ایرانی باعث میگردد که مراسمات شادی، مذهبی ، تفریحی و …. در خانه ها برگزار گردد. از زیبایی هایی که حیاط های ساختمانهای قدیمی دارند قابلیت و امکان راه اندازی و ایجاد دکوراسیون خاص در آنها می باشد. در حالتی‌که از  افراد علاقمند به گیاهان، باغچه و استخر می‌باشید، خبر خوش برای شما این می باشد که با خرید ویلا در سرخرود کلیه این زیبایی ها و تجهیزات را خواهید داشت.
با خرید خانه ویلایی می‌توانید با طراحی فضایی برای رشد گیاهان و درختان موردعلاقتان زیبایی فضای داخلی حیاط ویلا را چند برابر افزایش دهید. ویلاهایی که در شمال ساخته می گردند به خریداران و سرمایه گذاران این قابلیت را می‌دهند تا هم از زیبایی ها و امکاناتی که در خانه های ویلایی وجود دارند استفاده نمایند و هم از مزایای سرمایه گذاری و سودمند نهایت سود را ببرند.

استخر

از خصوصیت هایی که تقریبا اکثر ویلاهای شمالی را دربرمی گیرد وجود استخر در آن هاست، که به جرات می توان اظهار‌کرد اکثر سرمایه گذاران به دنبال خرید ویلا با استخر در سرخرود و بقیه شهرهای شمالی می باشند. وجود استخر به اشخاص این قابلیت را می‌دهد که فضای دریا را شبیه سازی کرده و در هنگامی که احتیاج  به رفتن به سواحل را داشته باشند و در صورت عدم دسترسی می‌توانند از آن استفاده نمایند.

ویلا در سرخرود 468746846841687468

خرید ایده آل ویلا در سرخرود

سرخرود خریداران زیادی را جذب خویش می کند. سرخرودی که بارها نامش را شنیده ایم. این شهر پرجاذبه شمالی شهر پرندگان مهاجر و قوهای شیدا می باشد. سرخرود در هر فصل سال جذابیت ها و مسافران مخصوص به خود را دارد. دشت های سرسبز و بزرگ سرخرود در فصل بهار و فصل‌تابستان مناظر، بکر و خارق العاده ای برای زندگی و  لحظات ناب است. در‌این مقاله قصد داریم بهترین خصوصیت های کلی شهر سرخرود و مطلوب ترین جا برای خرید ویلا و قیمت ویلا در سرخرود را به شما معرفی کنیم. امروزه خرید ویلا ، آپارتمان و برج های ساحلی لوکس در سرخرود افزایش یافته چون قیمت ویلا در سرخرود ، قیمت آپارتمان در سرخرود و قیمت برج ساحلی مطلوب و سود بالا همراه می باشد. سرخرود شهری در ۱۵ کیلومتری شرق محمود آباد می باشد. سرخرود در کنار دریای خزر و انتهای مسیر رودخانه هراز به دریای کاسپین واقع شد‌ه‌است. یکی‌از بکرترین و زیباترین شهرهای استان مازندران، سرخرود می باشد. سرخرود با جاذبه های طبیعی و توریسم و برج ساحلی سرخرود بی نظیر خویش، اشخاص زیادی را برای خرید ویلا به خود جذب نموده است.

جذاب ترین مکان ها برای خرید ویلا در سرخرود

روستاهای بسیاری در جاده آمل به سرخرود وجود دارد. اوجی آباد یکی‌از این روستاها می باشد. این روستا از توابع قسمت مرکزی شهرستان آمل است. جاده روستای اوجی آباد، دارای دو راه گوناگون می باشد. یکی‌از این‌راه ها مستقیم به سرخرود می‌رسد و دیگری به سمت شهرک خانه دریا است. این جاده به دوراهی اوجی آباد معروف می باشد. با این مسیر از شهر سرخرود تا کنار دریای زیبای آن، حداکثر ۷ دقیقه راه می باشد. از سایر مزایای این جاده  آرامش و امنیت منطقه می باشد. امنیت منطقه یکی‌از فاکتور های اساسی به هنگام خرید ویلا می باشد. آرامش این منطقه به دلیل جمعیت معدود ساکنین در آن می باشد. کنار دریای زیبا و جنگل های سرسبز این منطقه را به بهترین جا برای خرید ویلا در سرخرود تبدیل نموده است. خرید ویلا در سرخرود را می توان نوعی سرمایه گذاری دانست. خرید برج های ساحلی در سرخرود از سرمایه گذاری های بلند مدت و سودآور است که سرمایه گذاران و ثرتمندان بزرگی را مشتاق به خرید کرده اند. قابل ذکر می باشد سرخرود به جهت توریستی بودن و داشتن تفریحات دریایی، توریسم و رستورا ن های فوق العاده لوکس توریستان و مسافران زیادی را پذیرا می باشد.

خرید ویلای نزدیک ساحل در سرخرود

بهره بردن از ساحل خزر، می تواند مهمترین علت برای خرید و فروش ویلا در سرخرود باشد. شما می توانید با خرید و فروش ویلا در سرخرود، اجاره ویلا در سرخرود یا تعویض ویلا در سرخرود مسافرتی رویایی داشته باشید. شهر سرخرود دارای ساحل بسيار وسيعی است. سرخرود بر خلاف بقیه شهرهاي شمال كه ساحل شني از بين رفته می باشد، دارای ساحل ماسه ای فراخي است. ساحل ماسه ای سرخرود به طول ۵ کیلومتر منظره جذابی را برای این شهر به وجود آورده. به علاوه در فصول ماهيگيري ديدن فرايند توركشي و ماهيگيري در اين ساحل بسيار جالب و ديدنی می باشد. می توانید ساعتها بشینید و به فعالیت ماهیگیرها خیره شوید.

ارسال دیدگاه