نکات بی نظیر از پیشینه تاریخی سرخرود

22 آبان 1401
0 دیدگاه
پیشینه تاریخی سرخرود 465321658465

بی شک پیشینه تاریخی سرخرود برای همگان شنیدنی و جذاب است، سرخرود یکی از شهر های ساحلی استان مازندران  و مرکز بخش سرخرود شهرستان محمود آباد و زبان اهالی این شهرستان مازندرانی است، همینطور یکی از شهر های ساحلی شمال کشور می باشد که در حوزه خرید و فروش ویلا و ملک مورد دقت و توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. استان های شمالی به جهت موقعیت مکانی که در کنار دریای خزر و رشته کوه های البرز دارند، همگی در کنار هم طبیعت زیبایی را به ارمغان آورده اند که هر ساله شاهد عده کثیری از گردشگران و مسافران به این استان ها هستیم. سرخرود از جمله بخش های توریستی و گردشگری مناطق شمال کشور ایران، بوده که دارای طبیعت زیبا و سر سبز و آب و هوای مطبوع است. در کنار ساحل سرخرود می توانید از دریا و تماشای غروب و یا طلوع آفتاب اوج لذت را ببرید.

پیشینه تاریخی سرخرود شمال

طبق پژوهش ها به عمل آمده از قلاکتی و کشفیات باستانی، پیشینه تاریخی سرخ رود را به 4000 سال پیش و مرتبط با عصر آهن می دانند.
تاریخچه اسم سرخ رود را از دو منظر بایستی در لحاظ گرفت. در نتیجه بریدن سر 4000 نفر در یک روز بوده و خون جاری گردیده تمام رودخانه را در بر گرفت و رودخانه به رنگ سرخ درآمد، از آن به بعد این ناحیه به سرخ رود مشهور شد. اسم سرخ رود برگرفته از رودخانه هراز می باشد که از دماوند سرچشمه می گیرد و به علت گل آلود بودن و وجود رنگ سرخ خاک مخلوط با رودخانه هراز به این اسم شهرت یافته است.

حدود اربعه سرخرود مازندران

سرخ رود از غرب به محمود آباد، از شرق به فریدون کنار، از شمال به دریاچه خزر و از جنوب به شهرستان آمل متصل می باشد.

پیشینه تاریخی سرخرود 58454154560

مساحت سرخ رود چقدر می باشد؟

مساحت سرخ رود نزدیک به 540 هکتار می باشد و نزدیک به 9 کیلومتر از غرب تا خانه دریا به محمود آباد و حدود 4 کیلومتر از شرق تا روستای حسین آباد به فریدون کنار متصل و مجموعاَ حدود 13 کیلومتر نوار ساحلی را به خود اختصاص داده است.

اماکن تاریخی، تکه ای از پیشینه تاریخی سرخرود

از اماکن زیارتی و تاریخی سرخرود مازندران می شود به امامزاده عبدالمجید که در خیابان بهار سرخرود قرار دارد اشاره کرد که مراسم زیارتی شهر سرخرود در آن جا برگزار می شود.
سرخرود دارای اثر های تاریخی متعددی می باشد که چندین تپه باستانی از جمله این اثر ها محسوب می شوند. دو تپه باستانی در ضلع جنوب شهر به طرف آمل قرار دارند که مشهور به قلاکتی ( قلابن ۱ و ۲ ) هستند. این تپه ها قدمتی ۲۰۰ ساله دارند و از جمله جاذبه های توریسم این ناحیه به شمار می روند. در این محوطه مزارع و نقاط سرسبز و روح افزایی هم دیده می شوند که به این محیط جذابیت منحصر به فردی بخشیده اند.
قلاکتی یا این که قلابن او، تپه ای که پیشینه تاریخی شهر سرخ رود را به تصویر می کشد در جنوب شهر سرخ رود واقع گردیده و علاوه بر ریشه تاریخی دارای جذابیت دشت های کشاورزی و مناظر همراه، رودخانه هراز و تالاب هایی که میزبان پرندگان مهاجر بوده را در خود جای داده است.

پیشینه تاریخی سرخرود 8456132150

مراکز تفریحی سرخرود

این شهر یکی از بخش های شمالی کشور می باشد که دارنده امکانات گردشگری و ساحل قابل قبولی می باشد. این ناحیه در طی سال شاهد حضور بخش اعظمی از گردشگران می باشد که یکی از دلایل این حضور، وجود این امکانات است. امکاناتی مانند قایق سواری، جت اسکی، اسب سواری کنار ساحل و بازی های آبی برای استفاده مسافران و گردشگران پیش بینی شده اند که آن ها در دوران حضور در سرخرود از این تجهیزات تفریحی استفاده می کنند.

 

 

ارسال دیدگاه