اگر درحال سفر به محمودآباد هستید، این دو جنگل بکر و سرسبز را از دست ندهید!

24 آذر 1401
0 دیدگاه
محمودآباد 087456153212

در روزهای شلوغ سفر و هجوم افراد به شمال ایران، محمودآباد یکی از شهرهای خوش آب و هوا و میهمان نواز است که نمی توان به راحتی از زیبایی های آن گذشت. در کنار ساحل محمودآباد که یکی از زیباترین سواحل شمالی است، وجود جاذبه های طبیعی دیگر همچون جنگل های محمودآباد، رستوران ها، آبشار ، موزه و… هرکدام سبب افزایش محبوبیت این شهر شده اند. اگر قصد سفر به محمودآباد را دارید ،توصیه می شود از دو جنگل بکر و معروف این شهر یعنی جنگل بونده و جنگل روستای اهلم حتما حتما دیدن کنید. مطمئن باشید از این سفر هرگز پشیمان نخواهید شد.

محمودآباد 8465301340

جنگل روستای اهلم

روستای اهلم را دیگر همه ما به خوبی می شناسیم! این روستا از جمله روستاهای بسیار بزرگ و مهم محمودآباد است . همچنین به دلیل قدیمی ترین بودن این روستا در مازندران به روستای محبوب و خاطره انگیز تبدیل شده است. برای دسترسی به روستای اهلم می بایست محمودآباد را به سمت غرب ترک کرده و وارد جاده محمودآباد – نور شد. در این جاده هنگامی که 11 کیلومتر رانندگی کردید و به خشت سر نزدیک شدید، تابلوی ورود به روستای اهلم را می بینید.

جنگل اهلم در جنوب روستای اهلم واقع شده است و از جمله توریستی ترین نقاط شهرستان محمودآباد به شمار می رود. این جنگل از گونه های مختلفی از گیاهان تشکیل شده است، من جمله کرات، ازار، لرگ، گردو، راش، شیردار، افرا، توسکال و… . اگر به دنبال تجربه سفری ایده آل و فراموش نشدنی درکنار خانواده هستید توصیه می شود روستای اهلم و جنگل این روستای خوش آب و هوا و سرسبز را از دست ندهید.

محمودآباد 846512313587441

جنگل بونده ، جنگلی سرسبز در محمودآباد

جنگل بونده در زمره جنگل های سرسبز با درهتان تنومند است که توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب کرده است. برای بازدید از این جنگل می­بایست از محمودآباد وارد جاده نور شوید و پس از 11 کیلومتر، تابلوی ورود به روستای اهلم را مشاهده کنید. وقتی وارد روستای اهلم می شوید، اگر مسیر را به سمت جنوب ادامه دهید به روستا و جنگل بونده خواهید رسید.

جنگل بونده در  جنوب جنگل روستای اهلم واقع شده است، جالب است بدانید هنگامی که افراد به دیدن جنگل روستای اهلم میروند به دنبال آن از جنگل بونده نیز حتما دیدن می نمایند. جنگل بونده از سمت جنوب به روستای کلوده، شومیاو گلیرد راه دارد . متاسفانه امروزه بخشی از جنگل بونده توسط سرمایه گذاران خریده و به ویلاهای لوکس تبدیل شده اند. در واقع علاوه بر خرید ویلا در محمودآباد ، ساخت و ساز ویلا در جنگل بونده نیز شهرت بالایی دارد.

 

ارسال دیدگاه