روستای خشت سر کجاست؟ 📍| معرفی کامل 🧾| جمعیت 👫🏼| امکانات موجود 🕌

24 خرداد 1403
0 دیدگاه
پوشش گیاهی سرسبز در زیر آسمان ابری روستای خشت سر محمودآباد 4854568

روستای خشت سر، یک پرچمدار بی‌نظیر در منطقه شمالی ایران است. با وصل شدن به سواحل درخشان دریای خزر و دامنه‌های پوشیده از جنگل‌های مازندران، این روستا نه تنها زیبایی‌های طبیعی فراوانی دارد بلکه به عنوان یک نقطه مبهم بین دو دنیای طبیعی، مورد توجه و ستایش بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. انسان‌ها به دنبال جایی می‌گردند که هم زیبا و هم دوست‌داشتنی باشد. اینجا، این دو ویژگی با یکدیگر تلاقی می‌یابند.

به غیر از طبیعت فراوان، جذابیت‌های دیگری هم در این مناطق وجود دارد که افراد را به خود جذب می‌کند. مهمان‌نوازی و خوش‌رویی مردم محلی از جمله این دلایل است. آن احساس خاص امنیت و دوستی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند که باعث می‌شود اینجا را به یکی از مقاصد مورد علاقه برای تفریح و سکونت تبدیل کند. از این روستا گذشته‌ای چشم‌گیری از زیبایی‌های فراوان طبیعت استان مازندران به دست خواهید آورد، اما بیشتر از آن، احساس خاصی از آرامش و ارتباط با انسان‌ها را تجربه خواهید کرد که در حافظه شما به عنوان یکی از بهترین سفرهایتان به یاد خواهد ماند.

دو زوج پیر در روستای خشت سر سرسبز 45464398


📍 روستای خشت سر کجاست؟

خشتر یکی از توابع شهرستان محمودآباد در استان ماندران واقع شده است.این روستا از دو سوی شمال به سواحل دل‌نشین دریای خزر و از سوی جنوب به جنگل‌های فراوان رشته کوه‌های البرز متصل است. این روستا از سمت شمال به ساحل‌های دریای مازندران، از جنوب به جنگل‌های پوشیده از درختان شمال، از شرق به شهرستان محمودآباد و از غرب به ایزدشهر محدود می‌شود.

با سکونت در این روستا، شما می‌توانید از زیبایی‌های ساحلی این منطقه و همچنین از آرامش جنگلی اطراف لذت ببرید. این مکان در نزدیکی شهرهای ایزدشهر و اهلم واقع شده است، بنابراین امکانات اساسی شهری نیز در دسترس شماست. با خرید ویلا در محمودآباد، شما به راحتی می‌توانید از ساحل زیبای این شهر بهره‌مند شوید.

🌏 آدرس دقیق روستای خشت سر: شهرستان محمود آباد،خ. ولیعصر

 آدرس دقیق روستای توریستی خشت سر روی نقشه 4854975974
برای دستیابی به آدرس دقیق روستای توریستی خشت سر روی نقشه کلیک کنید.

👫🏼 جمعیت روستای خشت سر 1395

بر اساس آخرین سرشماری انجام شده توسط مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت این روستا به 2656 نفر (متشکل از 901 خانوار) می‌رسد.

درختان سرسبز در کنار جاده در روستای خشت سر محمودآباد 45968768


📝 معرفی کلی روستای خشت سر

با توجه به آمارهای موجود، حدود ۶۵ درصد اهالی خشت سر از طریق کشاورزی امرار معاش می‌ کنند، در حالی که سایرین در حوزه خدماتی و کارگری مشغول به فعالیت هستند. بایستی به این نکته اشاره کرد که صیادی، به عنوان شغل اصلی مردمان این روستا، جایگاه ویژه‌ای دارد.

یکی از نقاط جذاب این منطقه، آستانه امامزاده فضل است که در کنار جاده‌ی اصلی روستا واقع شده و با بنای زیبا و پرجاذبه‌ ای که دارد، رهگذران را مجذوب خود می‌کند. این امامزاده که از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است، با ۹۰۰ سال تاریخچه، از جاذبه‌های فرهنگی-مذهبی این منطقه محسوب می‌شود. بنای جدید امامزاده که در سال ۱۳۶۰ شمسی با معماری زیبا و چشم‌نوازی ساخته شده است، جزو مکان‌هایی است که به عنوان نمونه‌های هنرمعماری باارزش محسوب می‌شود.

گل های یاسی در کنار پوشش گیاهی روستای خشت سر مازندران 4854856


🛴 امکانات و نیازهای مردم در خشت سر

روستای خشت سر، با فراهم بودن یک سری امکانات و نیازهای اساسی، زندگی روستایی را برای ساکنانش راحت‌تر کرده است. اما همچنان برخی از نیازهای مهم مردم در این منطقه پاسخگو نبوده و بهبودی بیشتری نیاز دارد.

امکانات موجود

  1. زمین ورزشی
  2. سالن ورزشی
  3. مسجد و امامزاده
  4. شبکه سراسری برق
  5. گاز لوله‌کشی
  6. آب لوله‌کشی
  7. دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
  8. بقالی
  9. نانوایی

پوشش گیاهی سرسبز در زیر آسمان ابری روستای خشت سر محمودآباد 4854568

 

 

ارسال دیدگاه