بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت کدام است؟ 🌇⁉️| نکات مهم ✅

18 خرداد 1403
0 دیدگاه
نمای بیرونی آپارتمان سنگی و پارک یک ماشین در جلوی ساختمان و بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت 345748756

آیا می دانید بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت کدام است؟ 

با گسترش شهرنشینی، افزایش قیمت زمین و رشد جمعیت، انسان‌ها به آپارتمان‌نشینی روی آورده‌اند. امروزه برای بخش بزرگی از جامعه، به ویژه خانواده‌های جوان، خانه‌های آپارتمانی تنها گزینه‌ی قابل دسترس هستند. انتخاب آپارتمان دارای پارامترهای متعددی است که یکی از آن‌ها، موقعیت طبقه‌ آپارتمان است. اما بهترین طبقه‌ برای سکونت کدام است؟ آیا طبقات بالا مناسب‌ترند یا طبقات پایین؟ معایب و مزایای هر طبقه چیست؟ در این مطلب قصد داریم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

قبل از هر چیز باید گفت که نمی‌توان یک حکم کلی برای همه صادر کرد. افراد باید با توجه به نیازها و شرایط خود، مزایا و معایب طبقات مختلف را ارزیابی کرده و در نهایت طبقه‌ مناسب خود را انتخاب کنند. در ادامه، ویژگی‌های طبقات مختلف را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم.


✔️🌇 بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت کدام است؟

☑️ بهترین طبقه‌ آپارتمان و هزینه‌های ساختمان

در حالت کلی، طبقات پایین‌تر ساختمان قیمت فروش و اجاره‌ی کمتری دارند. بنابراین، اگر از نظر مالی در خرید یا اجاره‌ی آپارتمان محدودیت دارید، ممکن است ناچار شوید طبقه‌ی اول را انتخاب کنید. اما در مجموع، هزینه‌های نگهداری و استفاده از طبقه‌ی اول بیشتر از طبقات بالاست، به ویژه به دلیل سرد بودن کف در فصول سرما. طبقه‌ی اول روی پیلوت قرار دارد و در نتیجه، کف آن مستقیماً با سرما در ارتباط است.

اگر خانه سیستم گرمایش از کف داشته باشد، احتمالاً در زمستان سرمای زیادی احساس نخواهید کرد، اما سیستم گرمایشی باید دائماً روشن باشد که این باعث افزایش هزینه‌های انرژی می‌شود. اگر سیستم گرمایش از کف موجود نباشد، هرچقدر هم درجه‌ی بخاری‌ها را افزایش دهید، باز هم کف خانه سرد است و احتمالاً در فصول سرما دچار ناراحتی خواهید شد. البته، طبقات آخر ساختمان نیز در تابستان با مشکل مشابهی روبرو هستند و برای خنک‌کردن خانه نیاز به مصرف برق بیشتری دارند.

🔔 بیشتر بخوانید: هزینه سند زدن خانه در دفترخانه سال ۱۴۰۳ 💲✨| نحوه محاسبه هزینه سند زدن ✅

نمای بیرونی آپارتمان با نمای سنگی و بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت 45847685

☑️ بهترین طبقه‌ آپارتمان از نظر رفت و آمد و دسترسی

به وضوح می‌توان گفت که دسترسی به طبقه‌ی اول نسبت به سایر طبقات ساختمان آسان‌تر است و از این نظر، طبقه‌ی اول می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای زندگی باشد. امروزه تقریباً تمامی آپارتمان‌ها دارای آسانسور هستند، اما هنوز آپارتمان‌هایی وجود دارند که فاقد آسانسور هستند. در این نوع ساختمان‌ها، زندگی در طبقات بالاتر بسیار دشوار است زیرا برای رسیدن به خانه باید پله‌های زیادی را بالا و پایین کنید. حتی اگر ساختمان آسانسور داشته باشد، احتمال خرابی آن همیشه وجود دارد و در زمان خرابی، استفاده از پله‌ها می‌تواند فشار زیادی به کمر و پاهای شما وارد کند. بنابراین، در این شرایط نیز طبقه‌ی اول گزینه‌ی مناسبی است.

اگر خانواده‌ای جوان هستید، احتمالاً مشکلی با این موضوع نخواهید داشت. اما اگر سن‌تان بالاتر رفته و از دردهای کمر و پا رنج می‌برید یا یکی از اعضای خانواده‌تان (مانند پدربزرگ و مادربزرگ) مسن است، طبقه‌ی اول می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. در آپارتمان‌هایی که آسانسور ندارند، انتخاب طبقات پایین‌تر به ویژه برای افراد مسن، سهولت بیشتری در رفت و آمد را فراهم می‌کند.

مثال

فرض کنید شما قصد خرید آپارتمان در سرخرود را دارید و این ملک آسانسور ندارد و شما اهل رفت و آمد زیاد با فامیل‌ها هستید، خرید طبقات بالایی ممکن است مشکل‌ساز شود و باید از مهمانی دادن به افراد مسن فامیل صرف‌نظر کنید.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی دسترسی به طبقات بالا، اهمیت آن در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله یا آتش‌سوزی است. اگر آپارتمان پلکان فرار اضطراری نداشته باشد، ساکنان طبقات بالا در خطر بیشتری قرار دارند. حتی اگر ساختمان به پلکان فرار مجهز باشد، تخلیه‌ی طبقات بالاتر زمان بیشتری می‌برد و ممکن است ریسک‌های بیشتری را به همراه داشته باشد.

🔔 بیشتر بخوانید: آیا اجاره خانه بدون پول پیش امکان دارد؟ 💵| راهنمایی کامل ✔️| شرایط ⚡

نمای آپارتمان 4 طبقه سنگی و بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت 4649867

☑️ بهترین طبقه‌ آپارتمان برای امنیت

طبقات پایین‌تر ساختمان نسبت به طبقات بالا برای سارقان هدف مناسب‌تری هستند زیرا سارقان می‌توانند راحت‌تر اموال مسروقه را از ساختمان خارج کنند و در صورت لزوم، سریع‌تر فرار کنند. بنابراین، اگر قصد خرید واحدی در طبقات پایین ساختمان را دارید، حتماً اطمینان حاصل کنید که واحد شما به تجهیزات ایمنی کافی مجهز شده باشد.

☑️ بهترین طبقه‌ آپارتمان و میزان سر و صدا

یکی از دلایلی که برخی افراد به طبقات بالای ساختمان تمایل دارند، کاهش سر و صدای خیابان و ترافیک است. در طبقات بالا، این نویزها کمتر شنیده می‌شوند و انتخاب طبقه‌ی آخر نیز باعث می‌شود از سر و صدای رفت و آمد ساکنین دیگر در امان باشید. در مقابل، طبقه‌ی اول بیشترین میزان سر و صدا را تجربه می‌کند نزدیکی به پارکینگ، حیاط، خیابان و رفت و آمد اهالی می‌تواند آرامش ساکنین این طبقات را مختل کند.

با این حال، یک ویژگی مثبت طبقه‌ی اول این است که دیگر نگران ایجاد سر و صدا برای طبقات زیرین نخواهید بود. اگر بچه‌های پر سر و صدا و پر جنب و جوشی دارید، در صورت سکونت در طبقات بالا احتمالاً با اعتراض همسایه‌های پایینی روبرو خواهید شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی لینک رنگی مقابل کلیک کنید: ۲۰+۶ سوال پرتکرار برای سرمایه‌گذاری در سرخرود

نمای آپارتمان مدرن با تم قهوه ای و بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت 45748748

☑️ بهترین طبقه‌ آپارتمان برای فشار آب و رطوبت

طبقات بالای ساختمان معمولاً در ساعات اوج مصرف با کمبود فشار آب مواجه می‌شوند که می‌تواند آزاردهنده باشد. این مشکل با نصب پمپ داخلی یا منبع آب در پشت‌بام تا حدودی قابل حل است، اما فشار آب در طبقات بالا هرگز به اندازه‌ی طبقات پایین نخواهد بود.

یکی دیگر از معایب طبقه‌ی آخر، خطر نفوذ رطوبت در صورت خراب شدن ایزوگام پشت‌بام است. در این صورت، رطوبت سقف می‌تواند مشکلات جدی برای ساکنین ایجاد کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی لینک رنگی مقابل کلیک کنید: خرید آپارتمان در سرخرود بهتر است یا خرید برج ساحلی؟

نمای بیرونی برج مرتفع در کنار درختان سرسبز 5646

☑️ بهترین طبقه‌ آپارتمان برای چشم‌ انداز

یکی از مزایای بارز طبقات بالای آپارتمان‌ها، چشم‌انداز خوب آنهاست. در طبقات بالا، می‌توانید منظره‌ای زیبا از شهر را مشاهده کنید که می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه‌تان داشته باشد. در مقابل، طبقات پایین معمولاً چشم‌انداز خاصی ندارند.

یکی دیگر از نکات منفی برای طبقات پایین، میزان نفوذ نور خورشید به این طبقات است به دلیل وجود ساختمان‌های مجاور، این طبقات معمولاً نورگیری ضعیفی دارند. تحقیقات علمی نشان داده است که کمبود نور خورشید می‌تواند بر میزان افسردگی افراد تأثیر بگذارد بنابراین، هنگام انتخاب طبقه‌ی آپارتمان، ممکن است بخواهید این مورد را نیز در نظر بگیرید.

نمای بیرونی آپارتمان سنگی و پارک یک ماشین در جلوی ساختمان و بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت 345748756


📚 سخن نهایی | بهترین طبقه‌ آپارتمان برای سکونت کدام است؟

همان‌ طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، شما باید معیارهای خود را لیست کنید و با توجه به معایب و مزایای طبقات بالا و پایین، بهترین طبقه‌ی آپارتمان را برای خودتان انتخاب کنید. طبقه های میانی نیز تقریباً ترکیبی از مزایا و معایبی که ذکر شد را دارا هستند و با توجه به معیارهای شما می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. طبقات بالا و پایین آپارتمان‌ها معایب و مزایای مختلفی دارند که می‌تواند بر انتخاب آنها برای خرید یا اجاره تاثیرگذار باشد.

طبقه های اول و آخر ساختمان در موضوعاتی همچون دسترسی، هزینه، چشم‌ انداز، شلوغی صدا، امنیت، فشار آب و رطوبت با هم تفاوت‌هایی دارند. طبقات میانیِ ساختمان ترکیبی از معایب و مزایای طبقه‌های بالا و طبقه‌های پایین را با شدت کمتری دارند. برای تعیین بهترین طبقه آپارتمان نمی‌توان یک نسخه‌ی کلی صادر کرد و افراد باید با توجه به شرایط و اولویت‌هایشان دست به انتخاب بزنند.

 

ارسال دیدگاه